نقد و بررسی دوربین داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET : پیشرفته و کاربردی
نوشته شده توسط : edbazar

امروزه به هنگام ورود به هر مکانی با جمله آشنای «این مکان تحت نظارت دوربین مداربسته است.» روبرو می‌شوید. با افزایش آمار سرقت و رشد روز افزون جمعیت اهمیت وجود ابزاری برای نظارت بر محیط شخصی و جوامع مردمی، بیش از پیش احساس شد و این مقدمه‌ای بر تولید دوربین‌های مداربسته امروزی بود. دوربین‌های مداربسته دارای اشکال و استفاده‌های متفاوتی هستند که شما در طول روز با موارد بسیاری از آن ها برخورد داشته و میتوانید آن ها را مشاهده کنید. امروزه شرکت‌های مختلفی در سراسر دنیا اقدام به ساخت و عرضه دوربین های مداربسته میکنند که شرکت داهوا (Dahua) تکنولوژی نمونه‌ای از این شرکت هاست. گذشت زمان و پیشرفت چشم‌گیر و روزافزون علم و تکنولوژی سبب شده که محصولات این شرکت امروزه از تنوع و کیفیت و تکنولوژی ساخت بسیاربالایی برخوردار باشند. این شرکت که از سال 2002 اغاز به کار کرده امروزه یکی از غول‌های تکنولوژی حفاظتی به شمار می‌آید که توانسته با کنار زدن بسیاری از رقبا به یه سومین تولیدکننده برتر تجهیزات حفاظتی در سال 2019 تبدیل شود. کمپانی داهوا تکنولوژی امروزه محصولات زیادی از جمله دوربینهای مداربسته ، انواع DVR، دوربین های تحت شبکه و دوربین‌های تحت کنترل سرور تولید می کند که امروز در فروشگاه اینترنتی هدف با نقد و بررسی یکی از محصولات این شرکت یعنی دوربین مداربسته Camera Dahua HAC-HFW1220SP BULLET در خدمت شما هستیم.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET : معرفی مختصر

 

نقد و بررسی دوربین داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET

 

دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از سری دوربین‌های بولت (Bullet) شرکت داهوا تکنولوژی میباشد که برای استفاده دیواری بهینه و ساخته و پرداخته شده‌اند. در ساخت دوربین Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از بدنه آلومینیومی با نقاب متحرک و بازوی سه محوره استفاده شده است که میتواند به راحتی هر مکانی را مورد پوشش قرار دهد. دوربین Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از حسگر تصویر CMOS با دریچه 1.2 اینچی بهره می‌برد که قادر است رزولوشن (Resolution) مناسبی تا حداکثر اندازه 1920 در 1080 با استفاده از لنز 2 مگاپیکسلی خود ارائه دهد. در دوربین مداربسته بولت مدل Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از لنز 3.6 میلی متری استفاده شده است که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود زاویه ی دید 82.8 درجه ای در اختیار داشته باشید. دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME فاقد بزرگنمایی اپتیکال بوده و در صورت نیاز به بزرگنمایی قادر خواهید بود که از بزرگنمایی دیجیتال به کار رفته در این دوربین استفاده کنید. برای تامین انرژی مورد نیاز دوربین مداربسته Dahua HDW1200EMPA DOME به برق مستقیم با جریان حداقل 12 ولت و شدت جریان 3.6 آمپر نیاز خواهید داشت. نکته مهمی که به هنگام خرید دوربین داهوا HACHFW1220SP بولت باید به خاطر داشته باشید این است که کمپانی داهوا تکنولوژی برای این سری دوربین مداربسته دو فاصله کانونی دیگر نیز تولید کرده است که لنزهای با فاصله کانونی 2.8 میلی متر با زاویه ی دید 106 درجه ای و 6 میلی متر با زاویه ی دید 51.2 درجه ای هستند.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET : ساختار و معماری

 

نقد و بررسی دوربین داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET

 

دوربین‌های سری بولت به طراحی استوانه‌ای شکل و کشیده خود معروف هستند که سبب شده بتوانند محدوده بزرگتری را مورد پوشش قرار دهند. دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET دارای بدنه‌ای آلومینیومی می‌باشد که از استاندارد بالایی برخوردار بوده و دارای گواهی IP67 میباشد که این به این معناست که دوربین Dahua HAC-HFW1220SP BULLET دارای ساختاری ضد نفوذ گرد وغبار و آب بوده و به سبب این شما قادر خواهید بود از آن در محیط های خارجی نیز استفاده کنید. بازوی به کار رفته در دوربین Dahua HAC-HFW1220SP BULLET در سه محور خود قابلیت چرخش دارد. لاذم به ذکر است که یکی از نکات مثبت دوربین Dahua HAC-HFW1220SP BULLET این است که محور اتصال کاپ (Cup) دوربین به بازو که اصطلاحا به آن ساعتی میگویند از قابلیت 360 درجه برخوردار است. دوربین مداربسته داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET دارای 16.5 سانتی متر طول و 7.1 سانتی‌ متر عرض می‌باشد که با وجود این ابعاد از وزن بسیار کمی معادل 335 گرم برخوردار است. پایه دوربین Dahua HAC-HFW1220SP BULLET دارای سه سوراخ برای اتصال به دیوار است که قادر خواهید بود با استفاده از پیچ و رول پلاک قرار گرفته در جعبه، آن را به راحتی به سطح موردنظر خود متصل کنید

 

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET : لنز و عدسی‌های به کار رفته

 

نقد و بررسی دوربین داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET

 

دوربین Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از حسگر تصویر CMOS با دریچه 1.2 اینچی بهره می‌برد که قادر است رزولوشن (Resolution) مناسبی تا حداکثر اندازه 1920 در 1080 با استفاده از لنز 2 مگا پیکسلی خود ارائه دهد. لنز به کار رفته در دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLETقادر است تصایر ضبط شده را در هر دو سیگنال ویدئویی رایج امروزی با فرکانس 50 هرتز با نرخ تصویر 25 فریم ویا فرکانس 60 هرتز با نرخ تصویر 30 فریم بر ثانیه فشرده و ذخیره نماید. در دوربین مداربسته بولت مدل Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از لنز 3.6 میلی متری استفاده شده است که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود زاویه ی دید 82.8 درجه ای در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که در بهترین شرایط محدوده قابل رویت در حالت دید در شب حدودا 30 متر می‌باشد که بسته به شرایط متغیر بوده و قابل تغییر است. این محصول از دو خروجی تصویری بهره مند می‌باشد که عبارتند از یک خروجی channel BNC و یک خروجی CVBS که سبب میشوند که حجم تصاویر ذخیره شده کمتر باشند و شما بتوانید تایم بیشتری را بر روی حافظه جانبی استفاده شده ذخیره کنید. در هر دوربین مداربسته میزان حداقلی از نور برای ضبط و ذخیره تصاویر به صورت رنگی مورد نیاز است که بسته به کیفیت دوربین این مورد متغیرباشد در دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET این مقدار برابر با 0/02 لوکس ( Lux واحد اندازه گیری نور) می‌باشد که اگر مقدار نور کمتر از مقدار ذکر شده باشد با فعال شدن حالت دید در شب (IR) تصاویر به صورت سیاه وسفید ذخیره خواهند شد.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET : تکنولوژی‌های انحصاری داهوا

 

نقد و بررسی دوربین داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET

 

کمپانی داهوا تکنولوژی از شرکت‌های پیشران در عرصه امنیت و سیستم های حفاظتی بوده و همواره از تکنولوژی‌های ویژه ای در محصولات خود بهره میبرد. تکنولوژی Smart IR به کار رفته در لنز دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET سبب می‌شود تا در ساعات شب که نور محیط بسیار کم می‌باشد و انعکاس نور موجب آشفتگی تصویر می‌شود، تصاویری واضح ثبت شده و رنگ سفید موجود در تصویر کاهش گردد. شرکت داهوا، لنز دوربین مدار بسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET را به دو تکنولوژی جدید خود مجهز ساخته است که عبارت اند از HDCVI و DWDR ، استفاده از تکنولوژیHDCVI در این دوربین سبب شده است مسافت تحت کنترل افزایش یافته و ضبط فیلم با کیفیت بسیار بیشتری صورت گیرد و عملکرد بهتری را در محیط های کم نور شاهد باشیم. شرکت داهوا با قرار دادن تکنولوژی DWDR در دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET سبب شده است که در هنگام تابش نور پس زمینه‌ی شدید به سوژه ی تصویر، که سبب می‌شود تصویر به صورت آشفتگیهای تیره و روشن رویت شود با ایجاد تعادل در نور تصویر، امکان رویت دقیقتر سوژه را فراهم سازد همچنین امکانات دیگری نیز به وسیله کمپانی داهوا تکنولوژی به دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET اضافه شده است که از مهم ترین آن ها می‌توان به 2D-DNR،HLC ،BLC اشاره کرد.

 

بررسی دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET : محیط مناسب برای فعالیت عملیاتی

 

نقد و بررسی دوربین داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET

 

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم دوربین‌های سری بولت برای استفاده بر روی دیوارهای جانبی بهینه شده اند. محل نصب و نحوه نصب از مهم‌ ترین عوامل طول عمر یک دوربین به حساب می‌آیند. از آن جا که دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از گواهی IP67 برخوردار است شما میتوانید این دوربین را در فضاهای باز نیز استفاده کنید بدون ترس از اینکه بر اثر خیس شدن و یا ریزش باران دچار حادثه شود. شرکت داهوا در اکثر دوربین‌های مداربسته خود از جمله Dahua HAC-HFW1220SP BULLET از فلز آلومینیوم در بدنه استفاده میکند که این امر سبب می‌شود علاوه بر مقاومت بالای بدنه دوربین‌های این شرکت ضدزنگ و خوردگی نیز باشند. با توجه به اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای این دوربین دمای ایده‌آل برای دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET بین 40- تا 60+ بوده و بهتر است که رطوبت محیط به دلیل رویت بهتر تصویر و جلوگیری از بخار گرفتگی لنز کمتر از 95 درصد باشد.

 

نقد و بررسی دوربین داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET

 

نتیجه نهایی :

دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET یک دوربین مدار بسته با سنسور تصویر CMOS و لنز ثابت با فاصله کانونی 3.6 میلیمتر و زاویه دید 89.9 درجه می باشد که از جدیدترین تکنولوژی های داهوا برخوردار بوده و دارای قابلیت دید در شب می‌باشد که حداکثر شعاع دید آن در شب 30 متر و در طول روز 45 متر می‌باشد. حسگر به کار رفته در این دوربین از تراکم پیکسلی 2 مگاپیکسل به همراه رزولوشن 1920 در 1080 برخوردار است. دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET با استفاده از بدنه ضدزنگ و پایه مفصلی برای قرارگیری در محیط های خارجی و داخلی مناسب می‌باشد.قیمت دوربین مداربسته داهوا Dahua HAC-HFW1220SP BULLET در مقایسه با قیمت دوربین مداربسته سایر شرکت ها آن را به محصولی با ارزش خرید بالا تبدیل کرده است. خرید دوربین مداربسته Dahua HAC-HFW1220SP BULLET برای افرادی که می خواهند با کمترین هزینه پرداختی بهترین عملکرد را شاهد باشند، بهترین پیشنهاد است.

 

نقاط قوت :

  • بدنه آلومینیومی با کیفیت ساخت بالا
  • قابلیت دید درشب با شعاع دید بالا
  • قیمت مناسب

 

نقاط ضعف :

  • عدم استفاده از لنز ضد بخارگرفتگی




:: برچسب‌ها: Dahua HAC-HFW1220SP BULLET , دوربین مداربسته , دوربین , خرید دوربین مداربسته , داهوا ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: